Müzik Armoni

Armoni, müzikteki polifoninin en temel unsurudur. Uyum Batı kökenli bir sisteme dayansa da, her En Yeni Mp3 İndir müzik daha sonra kendi armoni kurallarını yarattı. Seslerin kaynaşması olarak tanımlayabileceğimiz armoni, birden fazla sesin armonisidir. Uyumun oluşması için aralıkla ilgili bilgilerin devreye girdiği en az iki sese ihtiyaç vardır. Armoni akorlara dayanır ve akorlarda en az üç sesten oluşur. Uyumun temeli, temel durumdaki üçlü ve beşli akorlara dayanır. Burada bahsedilen tüm kavramların en temeli, aralık kavramlarının doğru kullanılmasıdır. Mp3 İndir Seslerle çalmada ana etken olan aralık kavramı çok basit bir yapı olmasına rağmen oldukça zengin bir donanıma sahiptir. Bu açıdan müziği anlamak için öncelikle aralık bilgisini kavramak gerekir. Aralık Müzikte iki ses arasındaki mesafeyi tanımlamak için kullanılan terime aralık denir ve bu aralıklar, sesler arasındaki perde farkını belirlemenizi sağlar. Parazitlerin sesinden tize kadar ölçülen aralığa artan aralık, tersi olan tizden ağırlığa kadar ölçülen aralığa azalan aralık denir. Müzik İndir Bir oktav içindeki aralıklara basit aralıklar denir ve bir oktavın dışındaki aralıklara bileşik aralıklar denir. Menzil kavramı karmaşık bir konu gibi görünse de basit kurallara dayalı bir yapıdır. Boşlukların nitelikleri burada önemlidir. Tam aralık, geniş ve küçük aralık, artırılmış ve azaltılmış aralık terimleri, sesler arasında bulunan nitelikleri belirleyen yapılardır. Aralıklar, başlatılan ilk ses dahil olmak üzere son sese kadar geri sayılır. Örneğin: Do - re, 2 'aralığıdır. Aralığın kalitesini belirlemek için yapmanız gereken, seslerin yarı mı yoksa tam mı olduğunu saymaktır. Sonuç olarak, C ve D arasındaki sesler tam sesler olduğu için, bu ikili aralığın adı büyük 2 aralığı olacaktır. Bu aralıkları bir örnekle açıklıyoruz: Tam Aralık: Dört ve beş aralığın ifadesinde kullanılır. Aralığın dolması için yarım ton olması gerekir. Örneğin: C - Fa aralığı tam dörtlü aralıktır, C - sol aralığı tam 5 aralığıdır Bu aralıklardan C - fa aralığını açarak konuyu daha ayrıntılı olarak açıklıyoruz. Do-re-mi-fa sesleri bu aralığın genişlemesidir. Aşem, kral dolu, kral, ben dolu, ben, fa yarım. Geniş aralık: ikili, üçlü, altıncı ve yedinci aralıklarda kullanılan bir terimdir. İkili ve üçlü aralıkların büyük olması için tam seslerden oluşması gerekirken, altıncı ve yedinci aralıklarda yarım ses olması gerekir. Büyük aralıkları döndürürken küçülür. Örnek: do - mi, aralığı iki tam sesten oluştuğu için büyük üçlüdür. Döndürüldüğünde, bu aralıktaki ilk ses do sesi değil mi sesi olacaktır. Mi - do, mi, fa ve si, do aralığında iki yarım ses olduğundan, aralık altı küçük olacaktır. Ayrıca ikili aralıkların üçlü, altıncı ve yedinci aralıklarının dönüştürülmesi. Küçük aralıklar: İkili, üçlü, altıncı ve yedinci aralıklarda kullanılan bir terimdir. İkili ve üçlü aralıkların küçük olması için yarım ton, altıncı ve yedinci aralıkların iki yarım ton olması gerekir. Örnek: D - F aralığı, üçlü küçük, D, aralık B düz, küçük altı aralıktır. Azaltılmış ve artırılmış aralıklar: Dört ve beş aralıklarla kullanılan bir yapıdır. Boş bir alanın eksik olması için iki yarım ses olması gerekir. Artırılmış aralıkta yarım ton olmamalıdır. Örnek: Keskin E, F aralığında iki yarım ton vardır, bu nedenle bu, azaltılmış çeyrek aralıktır. Mi flat aralığı, yarım ses içermediği için beş katına çıktı.

Yorumlar

Popüler Yayınlar